At være ‘hot’ er en af ​​vores kerneværdier

wedi, der leverer vådrumssystemer, topper i 2023 listen over Byggfakta Docus mest eftersøgte leverandører.

– Det er fantastisk at blive belønnet med gode resultater, når man sætter alle kræfter i at blive endnu bedre, siger Lasse Ervolder, ansvarlig for wedi på det skandinaviske marked.

 

Hvordan føles det at toppe listen over Docus “hotteste” og mest besøgte leverandører i 2023?

Det er vi selvfølgelige utrolig stolte over, og ikke mindst at vi lykkedes som team med at ligge i toppen af listen 2 år i træk.  

Hvordan har wedis år været – er der en bestemt investering, som du tror ligger bag succesen?

Året 2023, tror jeg, at alle byggevare leverandører har kunne mærke var noget helt nyt. Større konkurrence og mindre efterspørgsel, – men også mere fokus på kærneværdier – Hvad er det der gør os unikke og hvordan skiller vi os ud af mængden. Her har vi i wedi arbejdet en del med Strategi særligt med omdrejningspunktet bæredygtighed, og som team udarbejdet handlingsplaner for implementering af disse tiltag. Jeg er sikker på en del af vores succes i 2023 skyldes disse tiltag, og så har vi selvfølgelig gjort os umaget i ”storytelling” omkring vores referencer og vores produkter.

Hvorfor er badeværelsesprodukter så hotte?

Ja, det er netop det vi er…(varme) – wedi er en byggeplade og produktserie af vandtætte isoleringsmaterialer.  wedi arbejder med alt fra wellness, gulv og vægge opbygninger i baderum, kundetilpassede løsninger og ikke mindst implementering af gulvvarme i vådrum. Så det at være ”hot” er en del af vores kerne værdier.  Herud over er jeg sikker på, at vores utal af sammensætningsmuligheder i vores standart løsninger og det at vi laver individualiserings løsninger, gør os attraktive når man skal renovere eller bygges nye wellness og baderums faciliterer, om det er etageejendomme, parcelhuse, svømmehaller eller store hotelprojekter.

Hvilke produkter er wedis bestsellere?

På det svenske marked er wellness klart et af de produktområder, vi har størst succes med, dette skyldes vores gode samarbejde med Kakelspecialisten AB i Stockholm, og deres dygtige personale.

Ud over dette sælger vi mange byggeplader igennem et stort udvalg af forhandlere inden for flisebranchen.

Hvem er wedis primære målgruppe?

Hr. og fru Jensen, arkitekter og håndværkere, der har brug for en god løsning til deres badeværelse.

Har wedi ellers mærket hårdere tider med byggekrise, boligdyk, inflation, rentestigninger osv.?

Hos wedi Skandinavian har året 2023 været året, hvor vi skal se på, hvordan vi fortæller den gode historie om os, og skabte de bedste resultater ud fra det.

Det er klart, at 2023 ikke var året, hvor vi sprængte alle budgetter og ansatte en masse nye medarbejdere. Men vi er stolte over, at vi kom godt igennem, – at vi kunne beholde alle mand  og skabte et positivt resultat – trods mindre omsætning. Så vi står stærkere nu end starten af 2023 – og det er jo også en præstation vi kan være stolte af.   


Hvordan arbejder I med bæredygtighed og EPD’er?

I 2024 skal vi i wedi revidere vores første EPDér tilbage fra 2019, og her er det vigtigt for os at få værdierne C3 og C4 (affald/deponi/genanvendelse) med i de nye EPDér.  Tilbage i 2019 var wedi den første vådrumsplade leverandør med EPD på denne type sortiment – men C3 og C4 punkterne var ikke med i udarbejdelsen, siden er vi alle blevet klogere og punkterne C3 & C4 er vigtige punkter i dag, hvorfor det kommer med i den nye reviderede udgave af wedi EPD wedi byggeplader (EPD-WDI-20190016-IAA1-EN) og wedi Fundo Gulvsystemer (EPD-WDI-20190017-IAA1-EN).

Samtidig har vi stort fokus på udarbejdelse af EPDér på vores andre produktserier –blandt andet på produktserien wedi Top Wall og de 3 ”serier” vi har under denne kategori.

I wedi oplever vi dagligt efterspørgsel på miljødokumentation.  EPD´er et af mange redskaber vi anvender og EPDér er et nøglepunkt i vores strategi omkring bæredygtighed under punktet Forretning.

Men bæredygtighed er meget mere end EPD (Environmental Product Declarations) og vores arbejde omfatter både Forretning, Organisation og Samfunds aktiviteter, som er og bliver en større og større del af vores arbejde.  

Er der nogle produktnyheder på vej?

I wedi Skandinavien arbejder vi tæt sammen med det Svenske selskab Vixmodule AB og på NordBygg 2024 forventer vi at kunne fremvise fremtidens badekabine med markedes laveste LCA værdier og med Sintef godkendelse – hvilket er er super spændende projekt.

Herudover er vi er så heldige, at wedi GmbH kommer med en masse nye produktnyheder, der kan skabe nye muligheder for os.

Herunder:

  • Nye designoverflader wedi TopWall og Fundo Top med marmor look,
  • Nyt gulvsystem (fundo Flex)
  • Nye afløbstyper med indbygget P-vandlås (wedi Fundo Wave drain) 
Hvordan ser 2024 ud for wedi?

Vi skal fortsætte den gode retning vi er på, holde snuden i sporet og stadig kunne smile i modvind, for vi skal ikke forvente det hele ændre sig sammen med årsskiftet. Men det vigtigste er at vi skal have det sjovt, for det skaber arbejdsglæde der spreder sig helt ud til vores slutkunder.

Fakta
2023 – wedi ligger på 1. pladsen
2022 – wedi ligger på 2. pladsen

Vil du vide mere?

Så kontakt os nu! Vi hjælper gerne med spørgsmål – og med at realisere dine wellness- og badeværelsesdrømme.